Alman medyası, devasa bir demiryolu projesi için Almanya ile Türkiye arasında 35 milyar euroluk anlaşma imzalandığını duyurdu.
İŞBİRLİĞİNİN BOYUTU 35 MİLYAR EURO
Türkiye’nin, yeni demiryolu hatlarının inşası, mevcut olanlarının yenilenmesi ve son teknoloji sinyalizasyon sisteminin kurulması için Almanya ile hükümet nezdinde görüşmeler yapıldığı ifade edildi.
Ülkenin saygın medya kuruluşlarından, haftalık aktüel habercilik dergisi Der Spiegel’in belirttiğine göre, demiryolu hatlarının modernizasyonu için Almanya’nın finansal ve teknik uzmanlık desteğiyle yapılacak dev işbirliğinin boyutu 35 milyar euro. Spiegel, bu bedelin içerisinde teslim edilecek yeni trenlerin de bulunduğunu öne sürdü.
Demiryolu projesinin Siemens’in başında olacağı bir konsorsiyum tarafından yapılması bekleniyor. Siemens, geçtiğimiz nisan ayında TCDD ile 10 adet Valero yüksek hızlı trenin teslimi için 340 milyon euro tutarında sözleşme imzalamıştı.
ÇİN OLMAYINCA ALMANYA DEVREYE GİRDİ
2. Abdülhamit döneminden bu yana demiryolu hatlarında Türkiye ve Almanya arasında süregelen işbirliğine dikkat çekilen haberde, proje için yetkililerin 3 aydır görüşmeler sürdürdüğü de vurgulanıyor.
Türkiye’nin bu süre zarfında Çin ile de aynı proje için müzakerelerde bulunduğu ancak çıkmaza girilmesinin ardından Almanya hükümetinin Türkiye ile normalleşmeye başlayan ve iyileşme sürecine giren ilişkilerin perçinlenmesi için projeyi fırsat olarak gördüğü ifade edildi.
Türkiye ile Almanya Arasında 35 Milyar Euroluk Dev Anlaşma!
Alman medyası, devasa bir demiryolu projesi için Almanya ile Türkiye arasında 35 milyar euroluk anlaşma imzalandığını duyurdu.
İŞBİRLİĞİNİN BOYUTU 35 MİLYAR EURO
Türkiye’nin, yeni demiryolu hatlarının inşası, mevcut olanlarının yenilenmesi ve son teknoloji sinyalizasyon sisteminin kurulması için Almanya ile hükümet nezdinde görüşmeler yapıldığı ifade edildi.
Ülkenin saygın medya kuruluşlarından, haftalık aktüel habercilik dergisi Der Spiegel’in belirttiğine göre, demiryolu hatlarının modernizasyonu için Almanya’nın finansal ve teknik uzmanlık desteğiyle yapılacak dev işbirliğinin boyutu 35 milyar euro. Spiegel, bu bedelin içerisinde teslim edilecek yeni trenlerin de bulunduğunu öne sürdü.
Demiryolu projesinin Siemens’in başında olacağı bir konsorsiyum tarafından yapılması bekleniyor. Siemens, geçtiğimiz nisan ayında TCDD ile 10 adet Valero yüksek hızlı trenin teslimi için 340 milyon euro tutarında sözleşme imzalamıştı.
ÇİN OLMAYINCA ALMANYA DEVREYE GİRDİ
2. Abdülhamit döneminden bu yana demiryolu hatlarında Türkiye ve Almanya arasında süregelen işbirliğine dikkat çekilen haberde, proje için yetkililerin 3 aydır görüşmeler sürdürdüğü de vurgulanıyor.
Türkiye’nin bu süre zarfında Çin ile de aynı proje için müzakerelerde bulunduğu ancak çıkmaza girilmesinin ardından Almanya hükümetinin Türkiye ile normalleşmeye başlayan ve iyileşme sürecine giren ilişkilerin perçinlenmesi için projeyi fırsat olarak gördüğü ifade edildi.
ALMAN BAKAN TÜRKİYE’YE GELECEK
Haberde, eylül ayı sonunda Almanya’nın Ekonomik İlişkilerden Sorumlu Devlet Bakanı olarak görev yapan Thomas Bareiß tarafından Türkiye’ye bir ziyaret gerçekleştirileceği ve finansman konusunun görüşüleceği söylenirken Türkiye’nin düşük faizli kredi ve ihracat garantisi istediği iddia edildi.
Almanya hükümetinin herhangi bir söz vermediği ancak mali destek konusuna sıcak baktığı da gelen haberler arasında. Mart ayında kurulan koalisyon hükümetinin ortağı olan sosyal demokrat SPD, Türk Lirası’nda yaşanan değer kaybı ve artan enflasyon nedeniyle Türkiye’ye destek verilmesi gerektiğini ifade etmişti.
Spiegel’in haberiyle ilgili Alman ve Türk hükümetlerinin yanı sıra Siemens kanadından da henüz bir yorum yapılmış değil.
Son yorumlar