Türkiye, Amerika ile yaşanan kriz sonrası özel eylem planı hazırlayarak Çin, Meksika, Rusya ve Hindistan’ın oluşturduğu 2,8 trilyonluk pazarda daha etkin olmak istiyor.
ERDOĞAN SİNYALİ VERMİŞTİ
Erdoğan, bu stratejilerinin ilk sinyalini geçen günlerde açıkladığı 100 günlük icraat programında vermiş, bu programda, Ticaret Bakanlığının hedefleri kapsamında, Çin, Meksika, Rusya ve Hindistan’a ihracatın öncelikli konular arasında yer aldığını bildirmişti.
“MADE IN TURKEY” YAZISI BU COĞRAFYADA YAYGINLAŞACAK
Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan da ihracat atağına geçeceklerini, özel pazarlara özel stratejiler uygulanacağını ve “ihracatla büyüme vizyonu” çerçevesinde “made in Turkey” yazısını bu coğrafyalarda yaygınlaştırmak için yoğun çalışma yürüteceklerini belirtmişti.
2,8 TRİLYONLUK PAZARIN 1,8 TRİLYON DOLARI ÇİN’DE
TÜRKİYE PASTADAN DAHA ÇOK PAY ALMAK İSTİYOR
Söz konusu ülkelere toplam ihracatı 7 milyar dolar seviyesinde bulunan Türkiye, bu pastadan daha çok pay alabilmek için söz konusu ülkelere yönelik özel stratejiler ve eylem planları belirleyecek.
Son yorumlar